IT i pædagogisk praksis
  • Forside
  • Fjernundervisning
  • e-Læringsværktøjer
  • Search
  • Menu Menu

Inspirationskatalog

Veltilrettelagt fjernundervisning: her er kriterierne

I samarbejde med 18 erhvervsuddannelsesinstitutioner har eVidenCenter etableret en ordning for certificering af e-læringsforløb, og herunder også forløb med fjernundervisning.

Kort sagt er ordningen med til at sikre, at fjernundervisning på ungdomsuddannelser og VEU-området er velbegrundet i et pædagogisk og didaktiske perspektiv. Et certificeret forløb sikrer bl.a.,

  • at tid og sted udnyttes meningsfuldt
  • at deltagerens viden og kunnen både før og efter er et omdrejningspunkt
  • at læring er værdifuld, fordi teknologien sættes i spil med omtanke

Et af ordningens langsigtede mål er at skabe bred anerkendelse af fjernundervisningens potentiale for uddannelser her i landet og resten af verden.

Du kan læse mere om certificeringsordningens indhold på eVidenCenters hjemmeside, hvor du også finder kriterierne for veltilrettelagt fjernundervisning indenfor 5 e-didaktiske fokusområder.

Inspiration til brug af pædagogisk it på EUD

https://emu.dk/eud/it-og-digitalisering/it-som-paedagogisk-vaerktoj/undersogelse-af-anvendelsen-af-digitale

Videncenter for Digital handel har udviklet en række fjernundervisningsforløb til EUD, EUX og hovedforløb i forskellige fag

https://videnscenterportalen.dk/dh/

Forløbene omhandler alle digital handel og ligger gratis tilgængelige for alle undervisere på de merkantile erhvervsuddannelser. Det kræver blot at man opretter sig som bruger.

MENU
  • Online vejledning
  • Lav online læringsressourcer
    • · Guide til video
  • Online samarbejdsplatforme
  • Inspirationskatalog
  • e-didaktiske overvejelser

eVidenCenter
– Det Nationale Videncenter for e-læring
c/0 Aarhus Business College

Sønderhøj 9
8260 Viby J
Tlf: 89 36 33 33
Mail: info@evidencenter.dk

 

 

 
Hjemmesiden er lavet med:
Creative Commons Kreditering-Ikkekommerciel 2.5 Danmark-licens

Bliv inspireret
Besøg også disse sider:

  • Den e-didaktiske overvejelsesmodel
  • Visualiseringsdesign
  • eDidaktisk Mooc
  • Computational Thinking
  • eVidenCenter

 

 

 


 

Scroll to top